Strona główna O mnie Cykle tematyczne

14 maja 2015

D.I.Y. #1: Wzornik lakierów do paznokci


Cześć!
Potrzeba matką wynalazków i właśnie taka potrzeba mnie naszła. Potrzebowałam przenośny wzornik lakierów do paznokci, które mam w swojej kolekcji. 

Przejrzałam dużo stron i były to gotowe plastikowe próbniki, lub kawałki grubszej folii. Były one malowane lakierami i podpisywane. Super można je różnie kolorystycznie układać i sprawdzać który kolor razem pasuje, jednak mi to nie wystarczało. Idąc na zakupy lakierowe, nigdy nie pamiętałam, które odcienie mam. Więc z tej potrzeby narodził się mój pierwszy Do It Yourself!  

Aby zrobić taki wzornik, będziesz potrzebować:
  • notes (mój to notes jest w formacie A6, 96 kartkowy, w kratkę i w twardej okładce)
  • lakiery do paznokci
  • długopis
  • klipsy do papieru
 

Cały notes podzieliłam na 10 prawie równych części. Pozostawiłam na początku 8 pustych stron, myśląc o spisie treści bądź legendzie do oznaczeń. Każdy dział został przypisany danym kolorom, aby ułatwić poszukiwania. Moje rozdziały to:
  1. bezbarwne, matowe, brokatowe, białe
  2. żółte, złote
  3. pomarańczowe, czerwone
  4. różowe, fioletowe
  5. niebieskie,
  6. zielone
  7. szare, srebrne
  8. brązowe, beżowe
  9. czarne
  10. odżywki do paznokci 
 Poniżej znajdziecie zdjęcia niektórych z tych działów.




Jak wygląda uzupełnianie lakierów? Bardzo prosto. Wszystkie kolory w działach dodatkowo ponumerowałam. Trzeba narysować okienko, u mnie to 1 cm na 1,5 cm- jest to wystarczająca powierzchnia na jeden kolor. Następnie uzupełniam nazwę producenta, numer lakieru oraz nazwę serii (jeśli istnieje). W planach mam wprowadzić dodatkowe oznaczenia grup lakierów, np. matowe, jedno- warstwowe, piaski, satynowe, edycja specjalna, itp.



Następnie zabezpieczam notes przed zamknięciem, używając klipsów do papieru. Dopiero na tak przygotowany próbnik nakładam równomiernie w wyznaczonym miejscu po 2 warstwy lakieru do paznokci. Oczywiście przed nałożeniem drugiej warstwy czekam, aż ta pierwsza wyschnie.



Dodatkowo (można, ale nie trzeba) podłożyć czystą kartkę pod tą malowaną w celu zabezpieczenia przed przesiąknięciem lakieru przez papier. Można również oznaczyć kolorystycznie działy na brzegach kartek, lub jak ja- użyć do tego kolorowych karteczek samoprzylepnych.

Teraz wybierając się na zakupy, mogę zabrać ten notes i mieć pewność, że nie zdubluję sobie lakierów lub kolorów. A może chcę kupić lakier, który kiedyś miałam, a nie pamiętam z jakiej firmy, jaki numer- ale mam od tego ten oto notes :)

Mam nadzieję, że się podobało i może niektórym z Was pomogłam!



Pozdrawiam!
-Agnieszka

7 komentarzy:

  1. świetny pomysł :) i wszystko w jednym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O świetny pomysł, muszę Ci go podkraść. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł. To naprawdę fajne, że w tak wiele rzeczy można zrobić samemu. :)

    http://mytinymess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń