Strona główna O mnie Cykle tematyczne

1 maja 2013

My też dbamy o środowisko, a co!

Cześć!
Dziś tak prosto z mostu. Kochane segregujemy śmieci! Już od dawna każdy segregował jak chciał, ale teraz stanie się to codziennością.


Dlaczego?- Na skutek zmian wprowadzonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, samorządy gminne mają nam pomóc w sortowaniu śmieci. Ustawa ta zacznie funkcjonować od 1 lipca 2013 roku, więc lepiej wcześniej zapoznać się z rodzajami śmieci, koszy i co gdzie jak wyrzucamy.

Po co tyle zamieszania o te śmieci?- Ustawa ta spowoduje, że nikomu nie będzie się opłacało wyrzucać śmieci na dzikie wysypiska. Powinny zniknąć góry śmieci w lasach, rowach i trujące dymy z palenia śmieci na podwórkach czy piecach. Wszyscy zostaniemy objęci systemem płatności za segregowanie i nie segregowanie śmieci. Mniej zapłacą osoby które segregują śmieci.
Każda gmina ma za zadanie też poinformować mieszkańców w jaki sposób sortujemy śmieci, lecz według mnie w dzisiejszych czasach kiedy jest internet, sami powinniśmy zainteresować się tym tematem. W szkołach pokazują dzieciom jak segregować, a my siądźmy do komputera i zapytajmy wujka Google co wie na ten temat.

Podsumowując. W lasach, na łąkach czasami można było znaleźć różne przedziwne rzeczy. Ja nie raz nie dwa widziałam różne stare kanapy, sofy itp.. Na pierwszy rzut oka taka kompozycja las-kanapa może śmieszyć, ale tylko nas. Z roku na rok obserwuję jak sarny i jelenie wychodzą z lasu coraz bliżej domów i placów ludzi. Taka kanapa czy sofa staje się jedzeniem dla zwierząt leśnych i potencjalnym zabójcą. Sortujmy śmieci, dbajmy o środowisko dla nas i dla naszych dzieci, żeby za parę lat móc pokazać swoim dzieciom "O widzisz! To jest sarenka".

Rozpisałam się trochę, ale ten temat jest bardzo ważny. Pochodzę ze wsi gdzie właśnie widziałam te dziwne zanieczyszczenia w lasach czy trujące dymy z kominów. Niestety wieś traci na tym swój urok.

Zachęcam Was wszystkich do sortowania śmieci!

Na stronie gliwice.eu znalazłam bardzo fajną grafikę, przedstawiającą jak sortować odpady. Wystarczy kliknąć, a obrazek się powiększy.

Pozdrawiam!
-Agnieszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz