Strona główna O mnie Cykle tematyczne

27 lipca 2014

Czas letni- Czas burz

Cześć!
Dziś troszkę na luzie. Pokażę Wam co można znaleźć w czeluściach Internetu dzięki dużej ilości wolnego czasu.

W magiczny sposób znalazłam stronę internetową na której znajduje się mapa bądź obraz satelitarny naszej planety wraz z zaznaczonymi miejscami wyładowań elektrycznych.
W lipcu przynajmniej raz na tydzień była burza z dużymi opadami deszczu, a ja dzięki tej stronie podglądałam czy będzie bardzo źle.

Strona znajduje się pod adresem www.lightningmaps.org/realtime?lang=pl , a poniżej macie fragment mapy.







Legenda kolorystyki przedstawia się następująco: najjaśniejsza żółta kropka z czerwoną obwódką jest to najświeższe zarejestrowane wyładowanie, a im ciemniejsza żółta tym coraz starsze. Przy największym przybliżeniu, można zobaczyć (przynajmniej tak mi się wydaje) falę dźwiękową rozchodzącą się po uderzeniu pioruna. Można również ustawić widoczność chmur (na załączonym obrazku nie były one włączone).

Co dobrze wiedzieć o burzach?
Na stronie z infografikami znalazłam dla Was dwie fajne grafiki przedstawiające podstawowe informacje.

burza, deszcz, pogoda

burza, pogoda, deszcz, piorun, elektryczność

Pozdrawiam!
-Agnieszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz