Strona główna O mnie Cykle tematyczne

21 czerwca 2015

Jeden dzień we Wrocławiu

Cześć!
W minioną środę byłam na zorganizowanej jednodniowej wycieczce. Chciałam Wam o tym trochę opowiedzieć i pochwalić się zdjęciami (po kliknięciu zdjęcia się powiększają).

Wycieczkę zorganizowało Koło Gospodyń Wiejskich, ale nie bądźcie uprzedzeni. Panie są bardzo miłe i dobrze zorganizowane. W wycieczce brało udział jeszcze jedno KGW oraz mieszkańcy pobliskich wsi. Jeśli chodzi o koszt, to zależny jak na niego patrzeć. Dla jednych ok. 150 zł to dużo, dla innych dobra cena za taki wyjazd. W cenie był oczywiście autokar, przewodnik, opłata za przejazd autostradą A4 oraz bilety do Ogrodu Japońskiego, ZOO i Panoramy Racławickiej. Dzień po, przeliczyłam ile wyniósł by taki wyjazd dla 3 osób samochodem i kwota na osobę wyszła wyższa.

Do Wrocławia (wg mapy Google) trasa wyniosła nas ponad 260 km i ponad 3 godziny. Wraz z wszystkimi przystankami oraz napotkanymi spowolnieniami wyniosło nas prawie 4 godziny. Oj tak, za dużo czasu, zwłaszcza, że zbiórka odbyła się o 6 rano. Ale w miłym towarzystwie wraz z krótkimi drzemkami wytrwaliśmy do samego Wrocławia.

Pierwszym miejscem które odwiedziliśmy była Hala Stulecia wraz z multimedialną fontanną. Wygrzewaliśmy się w słoneczku, ponieważ było trochę chłodno. Na szczęście w trakcie spaceru po Ogrodzie Japońskim zrobiło się cieplej. Zazdroszczę mieszkańcom Wrocławia, jest to idealne miejsce do spacerów. Jest tam bardzo ślicznie.

Następnym punktem wycieczki było jedno z najstarszych i największych Ogrodów Zoologicznych w Polsce. Na stronie internetowej można znaleźć mapę wraz z wytyczoną tracą zwiedzania. Niestety na terenie ZOO było mało ustawionych map (bez wytyczonej trasy zwiedzania) i mimo znaków kierujących na dane części ogrodu, można było się zgubić. Mapa była do kupienia, ale nam wystarczyło zdjęcie. Mieliśmy 3 i pół godziny wolnego czasu. Trochę za mało, ale udało się zobaczyć prawie wszystkie zwierzęta.

Na koniec dnia wybraliśmy się na Wrocławski Rynek oraz do Muzeum Narodowego, w którym oglądaliśmy Panoramę Racławicką. Czytając opis, że jest do wielkie malowidło o wymiarach 15 na 114 metrów, nie byłam w stanie wyobrazić sobie czegoś tak dużego. Na miejscu cała wycieczka zaniemówiła z wrażenia. Tego malowidła nie da się opisać, trzeba je zobaczyć. Na prawdę warto.

Wycieczka bardzo udana. Jestem zadowolona, że pojechałam. Sama tak sprawnie i tak dużo miejsc bym nie zwiedziła w jeden dzień. Bardzo polecam wszystkie miejsca w których byłam. A jeśli chodzi o ZOO, polecam wybrać się tam na cały dzień i spokojnie pooglądać zwierzęta. Warto zajrzeć do Afrykarium, którego zewnętrzna część wygląda jak statek osiadły na mieliźnie. Niech Was nie zniechęci ogromna kolejka. Znika ona bardzo szybko, ponieważ do środka wchodzi się dużymi grupami. My byliśmy na samym końcu, a weszliśmy jako trzecia grupa w przeciągu kilku minut. Wybierzcie najpierw Afrykarium, a dopiero potem resztę ogrodu.

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do takiej wycieczki!
Pozdrawiam!
-Agnieszka

1. Mój kochany Wrocław ♥
    Jeśli będziesz jeszcze kiedyś to polecam odwiedzić Ostrów Tumski i Wyspę Słodową :)

1. Dziękuję za podpowiedź! Jak wybiorę się na kilka dni, to na pewno te miejsca odwiedzę :)

2. Fajnie, że dodałaś taki wpis. Z narzeczonym ostatnio zastanawialiśmy się nad wyprawą do Wrocławia do zoo. Szczerze przyznam, że jak widzieliśmy zdjęcia kolejki do afrykarium, to odpuściliśmy. Po Twoim wpisie i zdaniu o kolejce ochota znowu powróciła! :)

1. Polecam! Ta kolejka jest tylko na początku- na wejście. Wpuszczają grupami, ale chodzi się osobno. Jak dostaniecie się do środka to zrozumiecie dlaczego jest potrzebna, Afrykarium nie pomieściłoby tyle ludu :)

3. Wrocław to cudowne miasto <3
    Mieszkam tam :*

Zapraszam: http://wikis-life.blogspot.com/2015/06/dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w poście z dresslink? :] To dla mnie bardzo ważne!

4. Wyobraź sobie ze ja nie byłam nigdy we Wrocławiu;)

1. Zawsze chciałam pojechać tam do ZOO. Przejeżdżając przez miasto zaczęłam żałować, że nie wzięłam Wrocławia pod uwagę kiedy wybierałam się na studia. Piękne miasto i nie chodzi mi tylko o zabytkowe kamienice. Uwielbiam duże miasta :) Polecam na kilka dni, albo chociaż na weekend pozwiedzać.

5. Wrocław jest przepiękny! W wolnej chwili zapraszamy do nas https://www.toys4boys.pl/